Begeleiding

Je hebt besloten om je kind door mij te laten begeleiden. Hoe ziet de begeleiding er dan uit?

De eerste begeleidingsuren gebruik ik om goed te kijken waar problemen bestaan. Afhankelijk van de gesignaleerde punten gebruik ik daarvoor een of meerdere toetsen: per toets heb ik een begeleidingsuur nodig. Naast het afnemen van een toets observeer ik hoe je kind de opdrachten uitvoert.

Uit de observaties en de toets wordt duidelijk hoe ik je kind kan helpen. In wekelijkse begeleidingsuren gaan we dan aan de slag. Een begeleidingsuur bestaat uit 15 minuten voorbereidingstijd en 45 minuten contacttijd. Tijdens die drie kwartier is je kind actief aan de slag met oefeningen, uitleg en oplossingen.

Tijdens de begeleidingsuren werken we met andere methodes en materialen dan op school. Ik maak graag gebruik van Taal in blokjes, Met Sprongen vooruit en RALFI lezen. Uiteraard sluiten de begeleidingsuren wel aan bij de school. Door de individuele aandacht en de extra tijd kunnen we methoden en oplossingen goed en volledig uitwerken. Daarbij kan je kind tijdens een begeleidingsuur altijd zijn hart luchten en vertellen waar het mee zit.

Mocht uit de toets en observaties blijken dat ik je kind niet zelf kan helpen, dan kan ik je wel goede hulp adviseren. Mijn collega’s kunnen dan uitkomst bieden, zodat je niet ergens anders naartoe hoeft.




RT @OntdekAutisme: Hoe sensorische overprikkeling eruit kan zien op een reguliere schooldag.... https://t.co/UlYxgo6AAx https://t.co/lFXt2…